عکس انواع بواسیر خفیف، خارجی بیرون زده، شکل واقعی هموروئید ترومبوزه

 تصویر انواع هموروئید و بواسیر

بیماری بواسیر همواره به یکی از دردناک ترین بیماری های نشیمنگاهی بین سنین مختلف تبدیل شده است. مشاهده شکل یا عکس بواسیر داخلی و خارجی به تشخیص نوع بیماری کمک می کند. شکل هموروئید در سنین مختلف و زنان، مردان یا کودکان معمولا به یک شکل است و فقط اندازه آن فرق می کند.

بیماری هموروئید به دلیل وارد شدن فشار به رگ های مقعد و متورم شدن آنها ایجاد می شود. عوامل متعددی در بوجود آمدن بواسیر باد کرده نقش دارند ولی هر نوع آن با اشعه لیزر قابل درمان است.

در این مطلب قصد داریم شما را با عکس انواع بواسیر یا هموروئید بعد از عمل، خفیف، باد کرده و ترومبوزه آشنا کنیم.

عکس بواسیر خفیف 

در این مرحله تشخیص بیماری نسبتا برای خود فرد دشوار است و او فقط یک توده نسبتا متورم را در بیرون از مقعد خود حس می کند. در این مواقع اصطلاحا می گوییم که بواسیر از نوع خفیف است و تصویر آن به شکل زیر می باشد:

عکس بیرون زدگی بواسیر

به مرور زمان در صورتی که بیمار متوجه توده مقعدی خود نشود یا نسبت به درمان آن بی توجه باشد، هموروئید متورم شده و باد می کند. این وضعیت برای هر سه نوع هموروئید داخلی، خارجی و پرولاپس پیش می آید ولی از بین آنها فقط هموروئید پرولاپس و خارجی بیرون زده می شوند که شکل آنها به صورت زیر است:

بیماری بواسیر چیست؟
هموروئید پایینی از نوع پرولاپس یا بیرون زده می باشد.

انواع بواسیر با عکس

بیماری بواسیر عموما به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می شود. زمانی که توده داخل کانال رکتوم رشد کند، به آن هموروئید داخلی؛ و اگر بیرون از رکتوم یعنی در اطراف مقعد به وجود بیاید، به آن هموروئید خارجی گفته می شود. 

تصویر واقعی هموروئید خارجی و ترومبوزه

زمانی که رگ های بواسیری از مقعد خارجی می شوند، در مواردی ممکن است در آنها لخته خون ایجاد شود که در این حالت می توان گفت بواسیر خارجی ترومبوزه ایجاد شده است. تصاویر انواع هموروئید خارجی و ترومبوزه به شکل زیر است:

انواع بواسیر خارجی و ترومبوزه با عکس

تصویر هموروئید داخلی

بواسیر یا هموروئید داخلی نوعی است که معمولا در مراحل ابتدایی افراد متوجه آن نمی شوند و زمانی که خونریزی می کند خود را نشان می دهد. در نتیجه زمانی که به خارج از مقعد خود دست می زنید آن را حس نمی کنید. عکس بواسیر داخلی به شکل زیر است:

شکل بواسیر داخلی

تصویر قبل و بعد از عمل با لیزر

یکی از مواردی که برای اکثر بیماران حائز اهمیت است، ظاهر ناحیه پس از عمل است. از این رو درمان بواسیر با لیزر رایج ترین روشی است که برای از بین بردن هموروئید استفاده می شود. زیرا هیچ گونه اسکار و گوشت اضافه ای برجا نمی گذارد. همچنین هموروئید را ریشه کن می کند.

در زیر تصویر هموروئید را قبل و بعد از عمل با لیزر مشاهده می کنید:

عکس قبل و بعد از عمل هموروئید با لیزر

 عکس انواع بواسیر خفیف، خارجی بیرون زده، شکل واقعی هموروئید ترومبوزه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

زگیل مقعد؛ درمان، عکس + علائم و علت زگیل داخل مقعدی