فیستول چگونه درمان می شود؟

جراحی برای درمان فیستول پری آنال به طور کلی ضروری است. این روش معمولاً شامل بریدن بخش کوچکی از عضله اسفنکتر مقعد برای باز کردن مسیر، پیوستن دهانه خارجی و داخلی و تبدیل مسیر به شیار باریکی است که به مرور زمان از داخل به بیرون بهبود می‌یابد. اکثرا جراحی فیستول را می توان با لیزر به صورت سرپایی انجام داد. اگر فیستول بیش از حد عضله اسفنکتر را درگیر کند، ممکن است یک روش دو مرحله ای یا روش درمانی پیچیده تر لازم باشد.


بعد از عمل جراحی فیستول چه انتظاری باید داشت؟

ناراحتی بعد از جراحی فیستول می تواند در هفته اول خفیف تا متوسط باشد که با داروهای مسکن قابل کنترل است. مقدار زمان از دست رفته از محل کار یا مدرسه بعد از عمل معمولاً حداقل است. هیچ محدودیتی برای فعالیت کسی که عمل می کند وجود نخواهد داشت. ناحیه آسیب دیده را سه یا چهار بار در روز در آب گرم خیس کنید. نرم کننده های مدفوع نیز ممکن است توصیه شود. برای جلوگیری از کثیف شدن زهکشی لباس‌هایتان، ممکن است لازم باشد از یک پد گاز یا مینی پد استفاده کنید. چگونگی حرکات روده تاثیری بر بهبودی نخواهد داشت.


آبسه چگونه درمان می شود,علت تشکیل آبسه پری آنال چیست,علائم آبسه یا فیستول چیستفیستول بعد از جراحی

آیا آبسه یا فیستول عود می کند؟

اگر روش درمانی که انتخاب کردید به طور مناسب انجام شود، بیماری فیستول معمولاً باز نخواهد گشت. اگر روده شما در غیر این صورت طبیعی است، احتمالاً در معرض خطر بیشتری برای ایجاد آبسه دیگری نیستید.


فیستول آنال چگونه تشخیص داده می شود؟

برخی از فیستول های مقعدی را می توان از طریق یک معاینه ساده مقعدی تشخیص داد. با این حال، همیشه اینطور نیست. در این صورت، متخصص گوارش شما ممکن است آزمایش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا کولونوسکوپی را توصیه کند. کولونوسکوپی یک روش تشخیصی است که به پزشک اجازه می دهد تا پوشش رکتوم و روده بزرگ را برای تشخیص خونریزی، زخم و سایر مشکلات بررسی کند.


پیشگیری

معمولا افراد در پیش آمدن فیستول نقشی ندارند اما با دنبال کردن مراحل خاصی می توان از فیستول مقعدی جلوگیری کرد ، مانند:


– نوشیدن مایعات فراوان


– رژیم غذایی غنی از فیبر


– خشک نگه داشتن ناحیه مقعدی


– خودداری از زور زدن هنگام دفع مدفوع


– ورزش منظم


لازم به ذکر است که یکی از دلایل اصلی ابتلا به فیستول مقعدی بیماریهای مقاربتی-جنسی می باشند. در نتیجه هر فردی می تواند با رعایت مواردی مانند استفاده از عوامل محافظت کننده هنگام رابطه از به وجود آمدن این تونل چرکی هم جلوگیری کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی