درمان بواسیر در کودکان و علائم هموروئید در نوزادان

هموروئید در کودکان چیست؟

هموروئید وریدهای متورم در رکتوم و مقعد هستند. آنها ممکن است در داخل مقعد باقی بمانند یا به بیرون از مقعد فشار وارد کنند. این بالشتک های هموروئیدی در بزرگسالان شایع هستند، اما گاهی اوقات در نوزادان و کودکان نوپا ایجاد می شوند.بیماری بواسیر در کودکان یا نوزادان شایع نیست، اما ممکن است برای آنها اتفاق بیفتد. در این گروه سنی نارسایی مزمن کبد می تواند منجر به ایجاد هموروئید شود.


یبوست نیز یکی از عوامل ایجاد هموروئید در نوزادان و کودکان نوپا است. خونریزی مقعدی شایع ترین علامت برای نوعی از بواسیر در کودکان است. اکثر هموروئیدها در نوزادان نیازی به درمان ندارند، اما اگر علت آن باشد، پزشک شما ممکن است از طریق درمان یبوست راهی برای درمان هموروئید هم پیدا کند.

هموروئید در کودکان چیست؟

هموروئید وریدهای متورم در رکتوم و مقعد هستند. آنها ممکن است در داخل مقعد باقی بمانند یا به بیرون از مقعد فشار وارد کنند. این بالشتک های هموروئیدی در بزرگسالان شایع هستند، اما گاهی اوقات در نوزادان و کودکان نوپا ایجاد می شوند.

آیا هموروئید در نوزادان با هموروئید در بزرگسالان متفاوت است؟

هموروئید در بزرگسالان بیشتر از هموروئید در نوزادان شایع است. همچنین می تواند علل مختلفی روی ایجاد هموروئید تاثیر داشته باشد. اما علائم این بیماری می تواند برای هر دو گروه سنی مشابه باشد.

علائمی که نشان می دهد نوزاد یا کودک نوپا ممکن است هموروئید داشته باشد عبارتند از:

خونریزی مقعدی با اجابت مزاج ( مدفوع ) یا هنگام پاک کردن و تعویض پوشک.

برجستگی های کوچک مایل به قرمز یا بنفش در نزدیکی لبه مقعد.

کودکان نوپا و خردسالان نیز ممکن است احساس خارش یا سوزش در اطراف مقعد خود را توصیف کنند. گاهی اوقات بواسیر باعث درد در رکتوم می شود.

علت هموروئید در کودکان و نوزادان چیست؟

یبوست شایع ترین علت هموروئید در کودکان و نوزادان است. اگر کودک برای اجابت مزاج زور بزند، ممکن است فشار زیادی بر رگ های نزدیک رکتوم خود وارد کند.

cited: https://bit.ly/3cesYuY

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی