انواع شقاق و بواسیر

دو نوع بواسیر وجود دارد: هموروئید یا بواسیر خارجی و داخلی. درد در رکتوم معمولاً با هموروئید خارجی و یا شقاق همراه است. همچنین ممکن است پس از پاک کردن، خون روی دستمال توالت را نیز تجربه کنید. در مورد هموروئید داخلی، شایع ترین علامت خونریزی مقعدی است.

 همچنین زخم مقعدی شقاق دارای دو نوع مزمن و حاد می باشد. زخمی که طی 4 هفته ایجاد شده و خوب می شود، نوع حاد بوده و زخمی که بیشتر از 4 هفته باقی می ماند مزمن شناخته می شود.

لازم است بدانید که تشخیص دقیق هموروئید و زخم داخلی رکتوم یا همان شقاق تنها توسط معاینه دکتر بواسیر و متخصص بیماری های نشیمنگاهی قابل انجام است که بعد از تشخیص بتواند بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهد.

علائم و نشانه های ابتلا به هموروئید داخلی و خارجی

بیماری بواسیر اگر از نوع خارجی باشد معمولا خیلی راحت از طریق علائم برای خود فرد قابل تشخیص است. زیرا به شکل یک توده باد کرده در بیرون از مقعد و دریچه آن ایجاد می شود. در ابتدا توده کوچک بوده و در صورتی که تحریک شود یا فرد اقدام به درمان آن نکند می تواند بزرگتر شود.

بواسیر داخلی همانطور که از اسمش مشخص است، داخل رکتوم ایجاد شده و فرد نمی تواند خودش آن را ببیند در نتیجه تنها با علائم محسوسی ممکن است متوجه آن شود. شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی در صورت یبوست است.

عکس بواسیر داخلی و خارجی

 

برای درمان به کدام دکتر بواسیر مراجعه کنیم؟

 

بعد از ظاهر شدن علائم هموروئید، مهم ترین کاری که فرد باید انجام دهد، مراجعه به یک متخصص برای برطرف کردن این نشانه ها و درمان بیماری خود می باشد. از آنجا که اغلب کسانی که با ما تماس میگیرند این سوال را دارند که برای درمان بواسیر به کدام دکتر باید مراجعه کرد، تصمیم داریم این موضوع را خیلی واضح بیان کنیم.

زمانی که فرد نشانه هایی مانند برآمدگی، بیرون زدگی بواسیر یا هر کدام از چهار درجه هموروئید را دارد، بهترین گزینه متخصص جراح عمومی می باشد. وی با آگاهی از تمامی روش های درمان، متناسب با شرایط بیمار بهترین راه را انتخاب می کند.

 

کلینیک اچ پی وی | دکتر بواسیر

 

درمان فوری درد بواسیر چیست؟

اگر افتادگی هموروئید بزرگ بوده و به قدری قابل توجه باشد، مانند زمانی که بافت بیرون زده را نمی توان به داخل فشار داد، ممکن است برای بواسیر داخلی که پرولاپس کرده اند (هموروئید داخلی بیرون زده از مجرای مقعد) عمل جراحی لازم باشد. زمانی که از داخل مقعد خود ترشحاتی دارید تا هموروئید مدت زیادی به صورت باد کرده وجود دارد حتما باید با پزشک خود مشورت کنید که توده نیاز به درمان جدی مانند هموروئیدکتومی و لیزر یا استفاده از دارو دارد یا خیر.

 https://bit.ly/3SH7Vlv

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی