آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر قطعی است؟

  اینکه آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر قطعی است یا خیر موضوعی است که همیشه مورد بحث بوده است. طبیعی است که زائده های این ناحیه را می توان به راحتی با لیزر برداشت اما نکته ای که برای بیماران اهمیت دارد عدم بازگشت آنها می باشد.

زگیل تناسلی از بیماری های شایعی است که به ایجاد زگیل در نواحی تناسلی زنان و مردان و مقعد اطلاق می شود. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی یا HPV است. از آنجایی که این ویروس از بدن خارج نمی شود، نحوه درمان آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا امکان عود مجدد زگیل ها وجود دارد. درمان زگیل تناسلی با لیزر از روش هایی است به طور قطع زگیل های تناسلی را از بین می برد. اگر قصد دارید اطلاعات کافی در رابطه با لیزر زگیل تناسلی کسب کنید، با ما همراه باشید:

برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

بهترین درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود.. لیزر بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد، اما به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال بیماران قرار می گیرد. لیزر CO2 یا همان کربن دی اکسید قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد. تعداد جلساتی که بیمار برای درمان نیاز دارد، با اولین ویزیت در کلینیک اچ پی وی مشخص می شود.

مزایا درمان زگیل تناسلی با لیزر

استفاده از لیزر برای درمان زگیل های تناسلی روش بسیار مطمئن و کارآمدی است زیرا که لیزر به عمق بافت ها نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر خویش قرار می دهد، در نتیجه تهاجم بیشتری را در برابر ویروس HPV ایجاد می کند. مزیت های لیزر زگیل عبارتند از :

عکس تفاوت بین لیزر و کرایو

  • مناسب افرادی با سیستم ایمنی ضعیف است.
  • لیزر تنها یا یک جلسه درمان زگیل های ایجاد شده در نواحی تناسلی را از بین می برد.
  • پاکسازی توسط لیزر CO2 در حدود 2 برابر موثرتر از درمان با کریوتراپی است.
  • استفاده از لیزر درمان قطعی بوده زیرا میزان عود زگیل را به شدت کاهش می دهد.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان و تحمل عوارض داروی بیهوشی نیست.
  • زخم درمان با لیزر نیازی به پانسمان های دردناک ندارد.
  • این عمل به صورت سرپایی انجام شده و فرد می تواند می تواند بعد از آن به خانه و یا حتی محل کار خود بازگردد.
  • درد و خونریزی پس از این عمل بسیار اندک است.
  • احتمال انتقال عفونت پس از انجام این روش وجود ندارد.
  • لیزر اثرات موضعی و قابل کنترل دارد.
  • لیزر هیچ ضایعه و اسکاری را بر روی پوست به جای نمی گذارد.
  • لیزر قابل استفاده در دوران بارداری است.

عوارض و معایب لیزر زگیل تناسلی

عمل زگیل تناسلی با لیزر تنها روشی است که بیشترین میزان رضایت بیماران را داشته و در 90% افراد بدون هیچگونه ایجاد عارضه می باشد. اما در اندک افراد، ایجاد برخی از عوارض کوتاه مدت بعد از انجام لیزر امری طبیعی تلقی می شود و بخشی از فرآیند درمان است. برخی از عوارض انجام لیزر عبارتند از :

  • احساس سوزش
  • اثر زخم
  • درد

آیا لیزر زگیل موجب پخش شدن زگیل می شود ؟

خیر، تصور برخی افراد از لیزر این است که انجام آن می تواند موجب پخش شدن ویروس به نواحی اطراف شده و موجب عود مجدد بیماری گردد. که این تصور کاملاً اشتباه است.

امروزه دستگاه های لیزر مجهز به دستگاه های مکشی وکیوم است که دود حاصل از تابش لیزر بر روی زگیل را به سرعت به خود جذب کرده و به بیرون از محیط میفرستد، در نتیجه ویروس بیماری به دیگر نواحی منتقل نمیشود.

مزیت استفاده از وکیوم همراه با انجام لیزر

نگرانی برخی بیماران از این بابت است که غبار حاصل از تراشیدن زگیل هنگام لیزر پخش شده و موجب انتقال ویروس به سایر نواحی بدن به خصوص گلو و ریه شود. ما در کلینیک اچ پی وی به دلیل اهمیت بالا به سلامت مراجعین عزیز و کادر درمان خود با تهیه دستگاه وکیوم این نگرانی را کاملا بر طرف کردیم. به این صورت که با استفاده از دستگاه های وکیوم هنگام انجام لیزر CO2 به هیچ عنوان احتمال انتقال وجود نداشته و دستگاه تمام غبار پودری ناشی از تراشیده شدن زگیل را به داخل خود می کشد. سپس این غبار را پس از عبور از فیلترهای نانو از محیط خارج می کند.

دستگاه وکیوم لیزر CO2 یک راه قطعی برای اطمینان جلوگیری از پخش شدن غبار و عدم انتشار ویروس در دیگر قسمت های بدن.

https://bit.ly/3DiFHrV

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

زگیل مقعد؛ درمان، عکس + علائم و علت زگیل داخل مقعدی