درمان انواع بیماریهای گوارشی چیست؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلات معده شوند که به بیماریهای گوارشی معروف هستند. این مشکلات می توانند به اندازه عادات غذایی نادرست رایج باشند. با این حال، در برخی موارد، مشکلات معده می تواند به دلیل اختلالات رایج گوارشی باشد.

دستگاه گوارش (GI) از دهان شروع، به همراه معده و روده تشکیل شده است. این اندام ها همراه با کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده با هم کار می کنند تا مواد مغذی را جذب کرده و مواد زائد را دفع کنند.

اختلال در این فرآیند می تواند باعث طیفی از علائم، از گرفتگی عضلات گرفته تا استفراغ شود. بسیاری از این مسائل ممکن است با گذشت زمان از بین بروند و خطر کمی داشته باشند. با این حال، مشکلات به ظاهر شایع معده می تواند نتیجه چندین اختلال گوارشی باشد.

دانستن علائم و نشانه های اختلالات گوارشی رایج می تواند به افراد کمک کند تا آنها را شناسایی کرده و به دنبال درمان مناسب باشند.

در این مقاله، فهرستی از اختلالات گوارشی کم و بیش رایج را ارائه می‌کنیم، علائم و درمان‌های آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم و همچنین زمان تماس با پزشک را مشخص می‌کنیم.

دستگاه گوارش چیست؟

دستگاه گوارش که در انگلیسی Digestive System نامیده می شود، از دستگاه گوارش (GI) و کبد، پانکراس و کیسه صفرا تشکیل شده است. دستگاه گوارش مجموعه ای از اندام های توخالی است که از دهان تا مقعد به یکدیگر متصل هستند. اندام هایی که دستگاه گوارش شما را تشکیل می دهند، به ترتیبی که به هم متصل می شوند، شامل دهان، مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ و مقعد هستند.

https://bit.ly/3tqHt46

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی