بیماری کیست مویی و هزینه عمل جراحی و لیزر – سال ۱۴۰۱

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی می تواند یکی از بیماری های دردناکی باشد که اکثرا برای اقدام به درمان آن ترس دارند و ممکن است به همین دلیل خیلی دیر نزد پزشک مراجعه کنند. اما در این مدت بیماران چه می کنند؟! متاسفانه آنها خودشان با خود درمانی روند بیماری را از مسیر بهبودی خارج کرده و همه چیز را وخیم تر میکنند. یکی از دلایلی که اغلب بیماران به پزشک مراجعه نمی کنند این است که گمان دارند هزینه های درمان زیادی باید بپردازند.

درمان کیست مویی کمر

کیست مویی یا Pilonidal Sinus یک توده غیر طبیعی در پوست است که معمولاً حاوی مو و بقایای پوست است. کیست پیلونیدال تقریباً همیشه در نزدیکی استخوان دنبالچه در بالای شکاف بالای باسن قرار دارد.
کیست پیلونیدال معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که مو پوست را سوراخ کرده و سپس فرورفته شود. اگر کیست پیلونیدال عفونی شود، آبسه ایجاد شده اغلب بسیار دردناک است. کیست را می توان از طریق یک برش کوچک تخلیه کرد یا با جراحی برداشت.
کیست پیلونیدال بیشتر در مردان جوان ایجاد می شود و این مشکل تمایل به عود دارد. افرادی که برای مدت طولانی می نشینند، مانند رانندگان کامیون، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کیست پیلونیدال هستند.

علت

به راستی که هنوز علت دقیق کیست مویی مشخص نیست. اما به نظر می رسد اکثر کیست های پیلونیدال ناشی از موهای شلی هستند که به داخل پوست نفوذ می کنند. اصطکاک و فشار، مالیدن پوست به پوست، لباس‌های تنگ، دوچرخه‌ سواری طولانی مدت، نشستن زیاد یا عواملی از این دسته موها را به داخل پوست بر میگردانند. در پاسخ به مو به عنوان یک ماده خارجی، بدن یک کیست در اطراف مو ایجاد می کند.
این توضیح موارد نادری از کیست های پیلونیدال را توضیح می دهد که در قسمت هایی از بدن غیر از نزدیک دنبالچه ایجاد می شود.

هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر – سال ۱۴۰۱

یکی از دغدغه های اصلی افراد مبتلا به بیماری کیست مویی (کیست بالای شکاف باسن در قسمت دنبالچه) این است که هزینه عمل کیست پیلونیدال چقدر است؟  و به دنبال پاسخ این سوال در سایت های مختلفی می گردند. لازم است پیش از هر چیزی این را بدانید که قیمت دقیق درمان این عارضه چه با لیزر و چه عمل جراحی سنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی کامل آنها پرداخته و تاثیر بیمه تامین اجتماعی بر انواع روش های درمان را توضیح خواهیم داد.

نحوه تعیین و محاسبه هزینه

کیست مویی یکی از بیماری های رایج نشیمنگاهی است که در افراد پر مو و کم تحرک به دلیل برگشتن مو در داخل پوست و رشد کردن آن اتفاق می افتد که معمولا با التهاب، عفونت، سوزش و خارش همراه است. هدف از درمان این عارضه خروج توده مویی، سوزاندن عفونت و ریشه کن کردن بیماری است. که در عمل با لیزر این کیست به طور کامل از بین می رود و هیچگونه زخم یا اسکار بر جا نمی گذارد.
لیزر درمانی یکی از نوین ترین روش ها برای درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی از جمله کیست مویی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی