علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

 

علل احتمالی زیادی برای ترشحات مقعدی وجود دارد، از جمله بیماری های گوارشی، عفونت های مقاربتی و بیماری های مرتبط با روده بزرگ. همچنین یک سوال عمده وجود دارد که آیا این عارضه نشانه از عفونت روده است؟

در این مقاله تصمیم داریم با جزئیات بیشتری به تعریف ترشحات و عفونت اجزای مختلف روده از جمله رکتوم و علل آن، سایر علائم به همراه معرفی بهترین روشهای درمان بپردازیم.

ترشحات یا عفونت مقعدی چیست؟

ترشح مقعدی به هر ماده ای گفته شده به غیر از مدفوع، که از رکتوم شما خارج می شود. راست روده آخرین قسمت از سیستم گوارشی قبل از مقعد است، که دهانه انتهای سیستم است.

معمولاً به صورت مخاط یا چرک ظاهر می شود که ممکن است در لباس زیر یا روی مدفوع خود مشاهده کنید. همچنین ممکن است تمایل به اجابت مزاج را حس کنید، اما فقط مخاط یا مقدار بسیار کمی دفع داشته باشید.

این عارضه علامتی رایج از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است، اما برخی دیگر از انواع عفونت ها، از جمله عفونت های مقاربتی (STIs) و سایر بیماری ها نیز می توانند باعث آن شوند.

ترشحات سفید، زرد و بی رنگ مقعدی نشانه چیست؟

ترشح مخاط مقعد در هر رنگ زرد، سفید یا حتی بی رنگ طبیعی نیست. با این حال، ممکن است خود به خود برطرف شود. اگر این ترشحات با تب، تهوع، استفراغ، اسهال، خون در مدفوع یا درد شکم همراه باشند، عارضه ای جدی و نگران کننده است که فورا به کمک های یک پزشک متخصص نیاز دارد.

علت عفونت مقعدی در زنان و مردان

بیماری ها و شرایط پزشکی زیر می توانند منجر به عفونت یا ترشحات مقعدی شوند:

فیستول و آبسه آنال

آبسه مقعدی (آنال) یک کیسه عفونی پر از چرک در نزدیکی مقعد یا روی باسن است. این عارضه معمولاً در اثر عفونت حاد در غدد مقعد ایجاد می شود.

در اکر موارد، آبسه مقعدی به فیستول تبدیل می شود. فیستول مقعدی کانال کوچکی است که غده مقعدی عفونی را به روزنه ای روی پوست متصل می کند. فیستول همچنین می تواند ناشی از سایر بیماری های نشیمنگاهی دیگر باشد.

https://bit.ly/3VaoLJJ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

زگیل مقعد؛ درمان، عکس + علائم و علت زگیل داخل مقعدی