خونریزی مقعدی چیست؟

درمان خونریزی مقعدی در طب سنتی

خونریزی مقعدی می تواند به هر خونی که از مقعد شما عبور می کند اشاره داشته باشد، اگرچه خونریزی مقعدی معمولاً به خونریزی از روده بزرگ یا راست روده اشاره می کند. رکتوم شما قسمت پایینی روده بزرگ شما را تشکیل می دهد.

Rectal bleeding may show up as blood in your stool, on the toilet paper or in the toilet bowl. Blood that results from rectal bleeding is usually bright red in color, but occasionally can be dark maroon.

خونریزی مقعدی ممکن است به صورت خون در مدفوع، روی دستمال توالت یا در کاسه توالت ظاهر شود. خونی که در نتیجه خونریزی مقعدی ایجاد می‌شود معمولاً قرمز روشن است، اما گاهی اوقات می‌تواند به رنگ قهوه‌ای تیره باشد.

mayoclinic.org/symptoms/rectal-bleeding/basics/definition/sym-20050740

علت خون در مدفوع

شایع ترین علل خونریزی مقعدی، اختلالات بسیار خوش خیم در کانال رکتوم مانند هموروئید (بواسیر) یا شقاق (پارگی) است.

گاهی اوقات شقاق با هموروئید اشتباه گرفته می شود. آنها یک پارگی یا زخم در پوست هستند که مقعد را می‌پوشاند و می‌توانند هنگام دفع مدفوع سفت ایجاد شوند. شقاق ها اغلب خود به خود از بین می روند و تا زمانی که خیلی دردناک یا دردسرساز نباشند، نباید زیاد نگران آنها باشید.

خونریزی کمتر می تواند نشانه ای از بیماری التهابی روده (IBD)، دیورتیکولیت، آبسه مقعدی یا فیستول یا پولیپ باشد. لازم به ذکر است که درمان طب سنتی برای این عارضه کافی نبوده و حتما باید تحت نظر متخصص درمان شود.

بواسیر خونی خارجی و داخلی

هموروئید بالشتک های عروقی بافت در کانال مقعد هستند که می توانند داخلی یا خارجی باشند. تئوری های زیادی در مورد علل بواسیر وجود دارد، از جمله: بلند کردن اجسام سنگین، نشستن طولانی مدت در توالت یا یبوست.

بواسیر خونی نوع شدید تری از بواسیر است که در اثر کشش و التهاب شدید عروق خارج از دهانه مقعد یا داخل آن ایجاد می شود. یکی از مهمترین علل ایجاد این بیماری یبوست مداوم و مزمن است. می توان گفت این نوع از هموروئید خطرناک تر است زیرا در اثر آن بیمار مقدار زیادی خون از دست میدهد.

مهم ترین نشانه یا علائم بواسیر خونی، خونریزی از مقعد است که ممکن است به رنگ روشن یا تیره باشد. که اکثرا این خون روشن است و فرد می تواند آن را روی دستمال کاغذی یا لباس زیر خود مشاهده کند.

 https://gahvare.net

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی