نحوه پانسمان زخم فیستول چگونه است؟

 بسته به میزان تخلیه چرک از فیستول زمان بعد از عمل، برخی از این مسیرهای چرکی را می توان با یک پانسمان خشک ساده چند بار در روز با یک کرم مانع برای محافظت از پوست پریفیستولار کنترل کرد. سایر فیستول ها برای مدیریت زهکشی و بو باید بسته شوند.

زخم شما 10-14 روز طول می کشد تا بهبود یابد. توصیه می کنیم که محل و خود پانسمان حداقل سه روز قبل از تعویض خشک بماند (به هیچ عنوان خیس نشود). چندین پانسمان یدکی به شما داده می شود. زخم خود را به مدت هفت روز بپوشانید.

آیا فیستول سرطان است؟

فیستول منفذی است بین نواحی از بدن که به هم متصل نیستند ولی توسط فیستول بهم وصل می شوند. گاهی اوقات این عارضه می تواند ناشی از درمان سرطان باشد. به ندرت، فیستول می تواند در اثر رشد سرطان در ناحیه ای از بدن ایجاد شود. فیستول های ناشی از سرطان نادر هستند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا ایجاد شوند.

عوارض بعد از تجربه عمل فیستول مقعدی

مهم است که بیماران بتوانند چند روز پس از عمل جراحی استراحت کنند. در این مدت، آنها باید اجازه دهند بدن خود بهبود یابد و از نشستن یا راه رفتن بیش از حد خودداری کنند. بسیاری از بیمارانی که تجربه عمل فیستول را داشتند، پوشیدن لباس های گشاد را در دوران نقاهت راحت تر می دانند.

عوارض فیستول در کمتر از 10 درصد سرطان های روده بزرگ در نتیجه بیماری های پیشرفته موضعی رخ می دهد. بیماران مبتلا به عوارض فیستول معمولاً با خونریزی گوارشی و انسداد روده به پزشک مراجعه می کنند. در مقابل، بیمار ما با علائم غیر اختصاصی درد پهلو و خستگی مراجعه کرد.

درمان 

اکثر آبسه‌های مقعدی را می‌توان در مطب پزشک تحت بی‌حسی موضعی تخلیه کرد. اگر فیستول ایجاد شده باشد، پزشک باید آن را با جراحی خارج کند.

 نحوه تعویض پانسمان زخم بعد از عمل فیستول

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی