علت مدفوع تکه تکه + درمان باریک شدن مدفوع

 

اگرچه ممکن است نسبت به این موضوع حس خوبی نداشته باشید، اما مهم است که بعد از رفتن به دستشویی به مدفوع خود نگاه کنید. مدفوع میتواند چیزهای زیادی در مورد آنچه در داخل بدن شما می گذرد به شما بگوید. پس از اجابت مزاج مدفوع می‌تواند ویژگی‌های مختلفی داشته باشد، از مدفوع تکه تکه ، باریک یا سفت و توده‌ای گرفته تا لطیف یا آبکی.

علت مدفوع تکه تکه و درمان باریک شدن مدفوع چیست؟ این مقاله علائم مدفوع نازک و علل بالقوه آن را مورد بحث قرار می دهد. همچنین در مورد زمان مراجعه به پزشک برای این عارضه گوارشی بحث می کند.
 What does it mean when the stool is thin? This article discusses the symptom of thin stool and its potential causes. It also discusses when to seek medical advice for this symptom.

علائم باریک شدن مدفوع

hpvdarman.com بیان می کند مدفوع تولید شده در روده ممکن است به اشکال مختلف ظاهر شود و روز به روز تغییر کند. به طور کلی، مدفوع باید قهوه ای باشد (اگرچه ممکن است بسته به چیزی که خورده باشید رنگ متفاوتی داشته باشد) و به اندازه ای نرم باشد که به راحتی و بدون زور زدن دفع شود.

مدفوع نازک، باریک یا اصطلاحا رشته ای هنگام بیرون آمدن ممکن است گهگاهی ایجاد شود. مدفوع نازک گاه به گاه معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، تا زمانی که حرکات روده در غیر این صورت طبیعی است. اگر مدفوع کماکان نازک بود و حرکات منظم روده ندارید، قطعا زمان مراجعه به پزشک است.

تصویر نشانه های باریک شدن مدفوع

مدفوع نازک ممکن است به صورت بلند و مدادی توصیف شده که به صورت تکه تکه دفع می شود. در بعضی از افراد این عارضه همراه با یبوست بوده که باعث شده دفع به سختی انجام شود.

بسته به علت، مدفوع نازک ممکن است با علائم دیگری همراه باشد، مانند:

  • درد شکم
  • کاهش وزن
  • نفخ
  • خون در داخل یا روی مدفوع

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی