علت عود کیست مویی چیست؟

 معایب درمان کیست مویی با لیزر

کیست مویی توده خوش خیمی است که در پوست به دلیل تجمع موهای زائد و عفونت در زیر پوست ایجاد می شود. به این منظور خوش خیم بوده که سرطانی نیست و در صورت درمان ریشه ای احتمال بازگشت آن بسیار کم است. ولی به طور کلی 

اگر سینوس پیلونیدال عفونی دارید، پزشک ممکن است آن را با یک دوره آنتی بیوتیک درمان کند. او همچنین ممکن است انجام روش بیرون کشیدن عفونت را با سرنگ توصیه کند. در طی این روش، حفره تمیز شده و هر گونه خون یا چرک خارج می شود. کیست پیلونیدال حتی ممکن است به طور طبیعی خود به خود ترکیده شود.

بیماران باید بعد از عمل به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به ناحیه کمر از هر گونه رابطه مقعدی یا یبوست مزمن پرهیز کنند.

تمام دلایلی که باعث ایجاد کیست مویی شده اند، می توانند باعث عود آن نیز باشند. برخی از بیماران با رعایت نکردن نکات زیر بعد از عمل کیست مویی می توانند باعث بازگشت مجدد کیست مویی شوند:

  • تمیز نکردن و از بین نبردن موهای زائد اطراف ناحیه
  • نشستن اشتباه و طولانی
  • خوابیدن روی کمر
  • استفاده نکردن از بالشتک های دوناتی
  • پوشیدن لباس های تنگ
  • شروع ورزش های سنگین های سنگین بعد از عمل

همچنین بخوانید: عمل جراحی کیست مویی

پیشگیری از بازگشت بیماری

اگر تصمیم دارید مجددا به این بیماری دچار نشوید، نباید به دلیل هزینه لیزر کیست مویی یا جراحی، درمان با روشهای دارویی یا اشتباه را انتخاب کنید. اگرچه هیچ روش مطمئنی برای جلوگیری از تشدید مجدد بیماری پیلونیدال وجود ندارد، اما می‌توانید اقداماتی را برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت یا بیماری های دیگری انجام دهید.

کاهش فشار روی ناحیه می تواند بسیار موثر باشد. اگر در طول روز زیاد می نشینید، سعی کنید بیشتر فعال باشید. برای مشاغلی که نیاز به نشستن زیاد دارند، ممکن است نیاز به استراحت های مکرر و دور از میز، شما داشته باشید. همچنین می‌توانید لباس‌های گشادتر بپوشید تا ناحیه آسیب‌ دیده ساییده نشوند.

اگر اضافه وزن دارید، پزشک احتمالاً رژیم غذایی و ورزش خاصی را برای کاهش وزن را پیشنهاد می کند. داشتن بهداشت خوب اهمیت بسیاری دارد. شستن و خشک کردن کامل ناحیه ممکن است به جلوگیری از آبسه های مکرر در ناحیه کمک کند.

یکی از بهترین اقداماتی کارهایی که باید انجام دهید این است که ناحیه کمر را تمیز نگه دارید. پزشک ممکن است اصلاح ناحیه اطراف، استفاده از کرم موبر یا لیزر موهای زائد را توصیه کند.

کارهایی که باید انجام دهید شامل موارد زیر هستند:

  • رعایت بهداشت ناحیه مستعد کیست پیلونیدال
  • از نشستن طولانی مدت خودداری کنید
  • موهای ناحیه آسیب دیده را به طور منظم شیو کنید
  • چکاپ منظم ناحیه عمل شده

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی