بهترین پماد برای کیست مویی؛ درمان و بعد از عمل

آیا پماد برای کیست مویی موثر است؟ در پاسخ باید گفت که پمادهای موضعی ممکن است برای کیست مویی تاثیر مثبتی داشته باشند. این پمادها می توانند شامل مواد ضد التهابی، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد درد باشند که می‌توانند به کاهش التهاب، درمان عفونت و کاهش درد کمک کنند.

همچنین پمادهای حاوی آنتی‌بیوتیک ممکن است برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها مفید باشند. با این حال، بهتر است همیشه از پزشک خود درباره استفاده از پماد برای کیست مویی مشورت بگیرید. به علاوه لازم است این نکته را بدانید که انواع پمادها برای کاهش علائم و اذیت های کیست مویی مورد استفاده قرار می گیرند و به هیچ عنوان توده را از ریشه درمان نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: کیست مویی چیست؟ (بررسی علائم و دلایل)

کدام پماد برای درمان کیست مویی موثر است؟

روشهای خانگی از جمله استفاده از پماد برای کیست مویی همگی می توانند به عنوان مرهمی برای درد بیماری، کاهش سوزش و التهاب و از بین بردن عفونت کمک کننده باشند. در ادامه این مطلب تمام پمادهایی که روی این بیماری نشیمنگاهی تاثیر گذارند، ذکر شده اند.

هدف از استفاده این پمادها؛ از بین بردن چرک، پیشگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها می باشد. 

مطلب پیشنهادی: لیزر کیست مویی بدون جراحی (درمان قطعی و سریع)

پماد سیاه برای کیست مویی (ایکتیول)

اگر درگیر این بیماری باشید، احتمالا اسم پماد سیاه برای کیست مویی زیاد به شما پیشنهاد شده است. پماد ایکتیول Ichthyol که با نام مرهم سیاه نیز شناخته می شود، دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و علت نام گذاری آن رنگ سیاه پماد بوده که از زغال سیاه تهیه شده است. 

زغال سیاه در طب سنتی و پزشکی دارای خواص بسیاری بوده که از جمله آنها می توان به ضدالتهاب قوی و کاهش درد و سوزش اشاره کرد. علاوه بر زغال، مواد تشکیل دهنده این کرم روغن کرچک و نارگیل هستند که هر دو برای انواع بیماریهای پوستی خاصیت درمانی دارند.

طریقه استفاده از پماد مرهم سیاه چگونه است؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از این کرم دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم که ابتدا محل توده را به آرامی با آب ولرم و صابون شستشو داده و خشک کنید. سپس یک لایه ضخیم از پماد را برداشته و روی موی برگشتی بمالید. محل را حتما با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا به جایی مالیده نشود. سپس بعد از 6 الی 8 ساعت پماد سیاه کیست مویی را شستشو دهید.

تعداد دفعات استفاده از این پماد حتما باید با مشورت پزشک باشد.

پماد آنتی بیوتیک تتراسایکلین

رایج ترین پماد برای درمان کیست مویی استفاده از کرم آنتی بیوتیک تتراسایکلین است. که همچنین به عنوان بهترین پماد آنتی بیوتیک برای درمان این عارضه شناخته می شود. تتراسایکلین می تواند علاوه بر التهاب و سوزش، تورم توده و قرمزی آن را نیز به حداقل برساند.

پماد موپیروسین برای کیست مویی

استفاده از کرم موپیروسین همراه با کمپرس آب گرم شدیدا بعد از عمل جراحی کیست مویی توصیه می شود. این پماد برای بیمارانی که جراحی انجام دادند یا تحت درمان کیست مویی با لیزر قرار گرفته اند الزامی است.

After the procedure, hot compresses and mupirocin ointment were used for 2 to 3 weeks until re-epithelization was complete.

معمولا پیشنهاد می شود که تا یک ما یا 2 الی 3 هفته نسبت به میزان گسترش توده به فاصله هر 8 ساعت استفاده شود.

https://www.patientcareonline.com/view/pilonidal-cyst-umbilicus

 

منبع: https://cliniczarei.com/articles/%d9%be%d9%85%d8%a7%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%db%8c%db%8c/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی