انواع کیست مویی با عکس + علائم مو برگشتی و پیشگیری

 

عکس انواع کیست مویی در پوست

انواع مختلفی از بیماری کیست مویی وجود دارد که ممکن است هر کدام آنها از قسمت های متفاوتی در بدن ایجاد شوند. بنابراین هر کدام از انواع کیست مویی دارای علائم خود می باشند. به طور کلی می توان گفت که کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک سوراخ کوچک یا “تونل” در پوست است. معمولاً در قسمتی از پایین کمر که دو باسن از هم جدا شده به وجود می آیند. انواع کیست مویی حدود 26 نفر از هر 100000 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد که به مقدار سه برابر بیشتر از زنان در مردان پدیدار می شود.

در این مقاله از کلینیک اچ پی وی تصمیم داریم درباره علائم انواع این بیماری، قسمتهایی از بدن که این توده ایجاد می شود و روشهای پیشگیری آن صحبت کنیم.

انواع کیست مویی کدامند؟

بسیاری از بیماران در تلاش برای دانستن این موضوع هستند که آیا کیست پیلونیدال می تواند بدون مداخله پزشکی از بین برود؟ در حالی که کیست های کوچک ممکن است گاهی خود به خود از بین بروند، احتمال ناپدید شدن کیست ها بدون روشهای پزشکی نادر است و بیشتر کیست ها برای بهبودی مناسب نیاز به درمان کیست مویی دارند.

کیست مویی یک مشکل بسیار شایع است که نباید از آن غافل شد. به محض مشاهده علائم سینوس پیلونیدال باید به دنبال روشهای پزشکی باشید.

همچنین بخوانید: درمان کیست مویی با لیزر چگونه است؟

کیست مویی کمر

کیست مویی کمر یا پیلونیدال کیست، یک توده پر شده از بافت مویی و چربی است که در ناحیه کمر و دقیقاً در زیر پوست قرار دارد. این کیست‌ها معمولاً بی خطر هستند ولی در صورت عدم درمان بزرگ تر میشوند. با این حال، در صورت بزرگ شدن یا عفونت، ممکن است علائم نامطلوبی از جمله درد، التهاب، قرمزی و تورم را به دنبال داشته باشد. در چنین مواردی، نیاز به درمان پزشکی به شکل عمل جراحی کیست مویی یا لیزر وجود دارد.

موی برگشتی در سر

موی برگشتی داخل سر، یک شرایط پزشکی است که به عنوان تورم و برگشتن فولیکول مویی در اطراف محیط سر ایجاد می‌شود. این شرایط معمولاً باعث درد و خارش شدید در ناحیه سر می‌شوند. علل این عارضه می‌تواند شامل تغییرات، آسیب‌های جسمی، استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم برای مو و یا عدم رعایت بهداشت سر باشد. درمان این شرایط شامل استفاده از ضد عفونی‌ها، آنتی‌بیو‌ها، شامپوهای ضد قارچ و روش‌های خانگی استفاده از روغن‌های طبیعی و چای سبز است. بهترین راه برای مراقبت از این شرایط، حفظ سلامت سر و استفاده از محصولات شامپو و محصولات مراقبت از موی سالم است.

 ادامه مطلب انواع کیست مویی در کلینیک اچ پی وی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی