کرایو بیشتر برای درمان کدام نوع زگیل موثر است؟

این روش درمان بیشتر برای زگیل هایی موثر بوده که در ناحیه تناسلی نیستند. طبق آمار پزشکی ثابت شده است که سرما درمانی ممکن است به ویژه در درمان زگیل دست و پا، همچنین در مقایسه با کرم های موضعی سنتی، موثر باشد. کرایوتراپی به طور کلی بر زائده هایی بیشتر اثر گذاشته که در نواحی خیس بدن رشد نمی کنند. به طور مثال در صورتی که زگیل ها در انواع نواحی تناسلی یا زیر بغل به وجود آمده اند، درمان زگیل تناسلی با لیزر بهترین روش است.

همچنین ببینید: عکس زگیل تناسلی در مردان

فریز کردن زگیل تناسلی چگونه انجام می شود؟

کلینیک مهنا؛ کرایوتراپی را بیماران می توانند در مطب پزشک انجام دهند. در طول عمل، پزشک زگیل شما را با یک چاقوی کوچک و تیز برش می دهد. سپس با یک سواب پنبه ای یا اسپری ماده انجماد را اعمال می کنند. معمولاً از نیتروژن مایع به عنوان ماده انجماد استفاده می شود، اگرچه ممکن است برخی دیگر از پزشکان از دی اکسید کربن استفاده کنند.

کرایوتراپی ممکن است باعث آسیب و درد شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است برای جلوگیری از ایجاد درد در طول درمان، از یک بی حس کننده موضعی روی پوست شما استفاده کند. این روش زمان زیادی نمی برد. برای زگیل‌های بزرگ‌تر، ممکن است نیاز به جلسات بعدی برای اعمال مجدد کرایوتراپی روی آن زگیل‌های تناسلی نیاز داشته باشید.

آیا میتوان کرایوتراپی را در خانه انجام داد؟

کرایوتراپی شامل نیتروژن مایع فقط باید توسط یک متخصص جراحی و دکتر زگیل تناسلی انجام شود.

بهتر است برای درمان زگیل تناسلی در خانه با مشورت پزشک از پماد یا محلول های بدون نسخه استفاده کنید. برخی از کیت های درمان در خانه داخل داروخانه ها موجود بوده که از مخلوط پروپان مخلوط شده در دی متیل اتر تهیه شده اند. به خاطر داشته باشید که برای نتایج بهینه و حداقل درد، تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زگیل مقعدی و درمان قطعی

کرایو زگیل تناسلی چقدر موثر است؟

تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. طبق یک مطالعه جمعی از پزشکان ثابت شده است که درمان انسداد نوار مجرای در درمان زگیل معمولی مؤثرتر از سرما درمانی است. بر اساس این مطالعه، کرایوتراپی زگیل تناسلی این زائده ها را در ۶۰ درصد از بیماران از بین برده است. 

Duct tape occlusion therapy was successful for 85 percent of participants. Duct tape occlusion therapy should only be performed by a certified professional. 

همچنین برای کسانی که زائده ها در قسمت تناسلی آنها نبود، عمل موفق با احتمال عدم بازگشت ۸۵% به وجود آمد.

healthline.com
مراحل انجام کرایوسرجری در کلینیک مهنا

عوارض درمان زگیل تناسلی با کرایو چیست؟

سرما درمانی زگیل های تناسلی به طور کلی بی خطر است، اما نگرانی هایی برای افرادی که به برخی از بیماریهای دیگر هم مبتلا هستند وجود دارد. بزرگترین عارضه ممکن عفونت زخم است که معمولاً توسط باکتری ها ایجاد می شود. علائم دیگر عبارتند از:

  • افزایش تورم
  • درد ضربان دار
  • تب
  • ترشح زرد رنگ
  • چرک

عفونت های باکتریایی را می توان با استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی درمان کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی