تفاوت زگیل تناسلی با جوش چیست + تشخیص دقیق در خانه

 تفاوت زگیل تناسلی با جوش چیست + تشخیص دقیق در خانه

مشاهده برجستگی های کوچک در ناحیه تناسلی بسیار رایج است. گاهی اوقات حتی ممکن است با چرک پر شده و درست مانند جوش هایی باشند که روی صورت ظاهر میشوند. از طرفی دیگر توده ها و برجستگی ها در ناحیه تناسلی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند که به بررسی تفاوت زگیل تناسلی با جوش تناسلی می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: زگیل تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

در حالی که جوش ها در بیشتر مواقع جای نگرانی ندارند، زگیل ها و تبخال ها این گونه نیستند. زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود، در حالی که تبخال تناسلی توسط ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2) ایجاد می شود. نوسانات هورمونی، بسته شدن منافذ پوست و سایر علل شایع جوش می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی شود. هر کدام درمان نیز متفاوتی دارند.

این مقاله به بررسی تفاوت‌های بین زگیل تناسلی مردان و زنان، جوش‌ ها و زخم‌ های تبخال و علائم، تشخیص و گزینه‌ های درمانی آنها می‌ پردازد.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی زنان و مردان یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. بیش از 100 گونه از ویروس اچ پی وی وجود دارد که برخی از آنها باعث زگیل تناسلی و برخی دیگر باعث سرطان می شوند که زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند.

فرق زگیل تناسلی با زگیل معمولی
فرق زگیل تناسلی با زگیل معمولی

توده های مسری می توانند گذرا بوده و بعد از مدتی از بین بروند. در بیشتر موارد، ضایعات بدون درد هستند، اما ممکن است خارش و خونریزی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی عبارتند از:

  • زائده های کوچک و گوشتی رنگ
  • مسطح یا برجسته
  • احساس نرمی در لمس
  • cliniczarei.com

آنها می توانند کمی شبیه گل کلم به نظر برسند که اغلب آنها به صورت خوشه ای ظاهر می شوند.

علت ایجاد زگیل تناسلی

ویروس اچ پی وی HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. رابطه جنسی نفوذی برای انتقال لازم نیست.

جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

تفاوت زگیل تناسلی با جوش/ ممکن است با واکسیناسیون HPV از زگیل تناسلی جلوگیری شود. برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی، تبخال و سایر عفونت های مقاربتی، از کاندوم یا دم دندان در طول فعالیت جنسی استفاده کنید. از تماس پوست به پوست با زگیل یا زخم خودداری کنید.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی