درمان هموروئید داخلی بدون خونریزی + نشانه انواع بواسیر داخلی

 بیماری هموروئید یا بواسیر یک اصطلاح پزشکی برای عارضه بزرگ شدن وریدهای غیر طبیعی در رکتوم و مقعد است. متخصصان بواسیر را بر اساس درجه و محل آنها بر روی بدن، در ۲ دسته قرار می دهند. بواسیر داخلی (هموروئید داخلی) و هموروئید خارجی.

در این مقاله از کلینیک مهنا تصمیم داریم هموروئید داخلی – بواسیر داخلی را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و انواع درجات آن را همراه با علائم و علت توضیح دهیم. همچنین این عارضه به راحتی قابل درمان بدون خونریزی می باشد. 

هموروئید یا بواسیر داخلی چیست؟

بواسیر داخلی یا همان توده هموروئیدی در داخل مقعد یک مشکل شایع در دستگاه گوارش است که معمولا به صورت توده‌ ای نرم در داخل رکتوم یا کولون شکل می‌ گیرد. بواسیر داخلی عمدتاً در داخل رکتوم و کمی بالاتر از خط ویرگو ایجاد شده و معمولاً با خونریزی کمتری همراه است.

این مشکل می‌ تواند ناشی از فشار زیادی بوده که بر روی وریدهای حاشیه‌ ای داخلی مقعد حس شود. این فشار معمولا از عواملی مانند یبوست مزمن، خارش مزمن، دیابت، بارداری، و یا دیگر عواملی که باعث افزایش فشار در منطقه فرج شده اند ناشی می‌شود.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر داخلی معمولا به صورت خونریزی کمتری همراه است. زمانی که توده هموروئیدی فشار شدیدی را تجربه نکند، ممکن است اصلاً احساس درد نکنید یا دچار خونریزی آنچنان نباشید که تشخیص آن سخت شود.

اگر احساس می‌ کنید که با این مشکل مواجه هستید، حتما بهتر است که به پزشک متخصص گوارش، جراح آنورکتال یا جراح عمومی مراجعه کنید. آنها می‌ توانند با انجام امتحانات فیزیکی و تشخیصی مناسب، شما را راهنمایی کرده و درمان مناسبی را برای شما تجویز کنند.

بیشتر بخوانید: بواسیر یا هموروئید چیست؟ چه علائمی دارد؟

درمان هموروئید داخلی بدون خونریزی

اگر با بواسیر داخلی بدون خونریزی مواجه هستید، درمان بستگی به شدت علائم شما دارد. در اکثر موارد، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌ تواند بهبود چشمگیری در هموروئید داخلی ایجاد کند. درمان بواسیر داخلی بدون خونریزی می‌ تواند شامل موارد زیر باشد:

لیزر هموروئید داخلی

 در این روش دکتر بواسیر از لیزر برای تخریب بافت‌ های هموروئید استفاده می کند. لیزر به طور دقیق و هدفمند بر روی بافت‌ های زیرین عمل کرده و باعث تخریب آن‌ ها می‌ شود. این فرآیند به طور کامل امن بوده و بدون هیچ گونه درد بعد از عمل یا خونریزی انجام می شود.

بعد از لیزر اغلب بیماران نیاز به مراقبت یا داروی خاصی ندارند. همچنین پزشک ممکن است راهنمایی‌ هایی درباره تغییر سبک زندگی و تغذیه به شما بدهد تا از عود بیماری جلوگیری شود.

https://jarahlaser.com

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی