آزمایش های لیزر و درمان زگیل تناسلی

 

قبل از انجام درمان زگیل تناسلی با لیزر، پزشک متخصص بیماری به منظور اطمینان حاصل شدن از وجود ویروس اچ پی وی برای بیمار نوعی آزمایش تجویز می نماید. این آزمایش به روش نمونه برداری از زگیل انجام می شود، تا پزشک از وجود این زائده ها به عنوان زگیل تناسلی یا وجود ویروس اچ پی وی در بدن فرد بیمار مطمئن شود. چرا که گونه ای از زگیل ها هستند که از نوع زگیل تناسلی نبوده و ممکن است در تمامی نواحی بدن پدید آیند.
بنابراین بهتر است قبل از انجام لیزر زگیل تناسلی آزمایشی بدهید تا مشخص شود زگیل های به وجود آمده ناشی از چیست و بهترین راه درمان آن کدام است.

مراقبت های بعد از لیزر زگیل تناسلی

کلینیک نشیمنگاه میگوید؛ افراد بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر نیازمند رعایت برخی نکات بهداشتی، فردی و مراقبتی هستند که به منظور تسریع روند بهبودی صورت می گیرد. برخی از نکات مراقبتی بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر عبارت است از:

  • رعایت بهداشت
  • پرهیز از برقراری رابطه جنسی محافظت نشده
  • استفاده به موقع از پماد های آنتی بیوتیکی که دکتر زگیل تناسلی برای بیمار تجویز می کند
  • ترک سیگار و دخانیات
  • انجام تست پاپ اسمیر

هزینه

هزینه لیزر زگیل تناسلی به طور کلی وابسته به تعداد زگیل های به وجود آمده، حجم گستردگی و شدت حاد بودن می باشد. هزینه درمان زگیل تناسلی به روش لیزر به مراتب کمتر از دیگر روشهای درمان از جمله عمل جراحی این بیماری بوده و پس از لیزر زگیل ها نیازی به شیوه درمانی دیگری نخواهید داشت.

مطالعه بیشتر: هزینه درمان زگیل تناسلی

روش های درمان زگیل تناسلی

به طور کلی برای درمان زگیل تناسلی می توانید از روشهای متعددی استفاده نمایید. برای مثال عمل جراحی، کرایو زگیل تناسلی، الکتروکوتر از دیگر روشهای این بیماری هستند که بعد از لیزر وجود دارند. اما این روشها به دلایلی چون امکان عود و بازگشت بیماری، هزینه های بیشتر، درد و دوره نقاهت طولانی معمولا به بیماران پیشنهاد نشده و پزشکان در اولین اولویت درمانی لیزر را قرار می دهند. از این رو بیشتر پزشکان لیزر زگیل تناسلی را به بیماران پشنهاد نموده و زائده را از این طریق از بین می برند.

لیزر بی خطر ترین روش درمان زگیل تناسلی می باشد که در یک جلسه همه زائده هارا از بین می برد.

درمان زگیل تناسلی با عمل جراحی

عمل جراحی زگیل تناسلی یک روش سنتی و تقریبا منسوخ است که در گذشته برای درمان زگیل تناسلی به کار گرفته می شد. درمان زگیل تناسلی به واسطه عمل جراحی به طور کلی بر پایه استفاده از تیغ جراحی می باشد. به گونه ای که پزشک متخصص نواحی دچار زگیل را کاملا برش میدهد. اصولا در این روش به دلیل اینکه تیغ قابلیت نفوذ در لایه های درونی پوست را ندارد، زگیل تناسلی قابل عود خواهد بود.
برخی از معایب این روش عبارت اند از:

  • دوره نقاهت طولانی مدت 2 الی 4 ماه
  • خونریزی تب
  • عفونت که همراه با ترشحات زرد رنگ و بد بو خواهند بود
  • هزینه های بیشتر نسبت به درمان زگیل با لیزر
  • درد و خونریزی

کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی یکی دیگر از روشهای بدون استفاده از جراحی درمان زگیل تناسلی بوده که افراد برای این بیماری استفاده می کنند. شیوه درمان کرایوتراپی زگیل تناسلی به گونه ای است که با فریز کردن زگیل ها آن ها را از بین می برند.
اسپری نمودن زگیل ها با مایع نیتروژن در دمای منفی 196 سانتی گراد سبب فریز شدن و یخ زدن زگیل ها شده و به بافت آن نفوذ کرده و سبب درمان زگیل ها می شود. البته این روش را نمی توان درمان صد در صد زگیل تناسلی دانست چرا که ممکن است پس از گذشت چندی زگیل ها دوباره برگردند. عدم درمان زگیل تناسلی همراه با درد زیاد اصلی ترین نقطه ضعف کرایو زگیل تناسلی است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی