روش انتقال و پخش شدن زگیل تناسلی با منگوله های پوستی

معمولاً ممکن است یک برچسب پوستی منفرد را در یک ناحیه مشاهده کنید. ممکن است بیش از یک برچسب پوستی روی بدن خود داشته باشید.

arshehonline.com زگیل تناسلی نیز به صورت منفرد یا گروهی و خوشه ای ایجاد می شوند. با این حال، زگیل تناسلی عفونی است، ممکن است به راحتی به بافت مجاور گسترش یابد تا نواحی دور (از طریق خاراندن و اصلاح).

زگیل تناسلی

تفاوت در ساختار و بافت

اسکین تگ ها زمانی که آنها را لمس می کنید، بسیار صاف هستند. آنها می توانند به راحتی زیر دست جابجا شوند زیرا پایه نسبتاً نازکی داشته و رویه بزرگتری دارند.

زگیل تناسلی سطحی ناهموار و نامنظم دارد که شبیه گل کلم است. آنها معمولاً مسطح و کوچک هستند و تقریباً آنها را نامرئی می کند.

رنگ

برچسب های پوستی می توانند ضایعات همرنگ پوست، قهوه ای یا قرمز باشند.

رنگ زگیل تناسلی متغیر است اما مستعد رنگ پوست بوده و گاهی ممکن است کمی تیره تر از پوست بیمار باشد.

نتیجه گیری از فرق بین زگیل تناسلی با منگوله های پوستی

در حالی که تگ‌ های پوستی و زگیل‌ ها به دلیل ظاهر مشابه اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند، اما توسط عوامل کاملاً متمایز ایجاد می‌شوند. اگر در مورد رشد غیر معمول در اندام خصوصی خود شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش HPV DNA انجام دهید. 

یک تست اچ پی وی برای زنان بسیار ضروری است که سالانه آن را انجام دهند زیرا در طولانی مدت باعث سرطان دهانه رحم و بیماریهای مربوط به این ناحیه خواهد شد. زگیل تناسلی توسط سویه های کم خطر HPV ایجاد می شود که با آزمایش ما شناسایی نمی شوند. بنابراین، اگر مشکوک هستید که لکه های پوستی زگیل تناسلی هستند یا در معرض ویروس پاپیلومای انسانی قرار گرفته اند، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی