متخصصان پزشکی چگونه علت خارش مقعد را تشخیص می دهند؟

 شدت خارش مقعد و میزان التهاب ناشی از ضربه مستقیم خاراندن و وجود رطوبت افزایش می یابد. خارش مقعد در شدیدترین حالت خود باعث ناراحتی غیرقابل تحملی می شود که اغلب به عنوان سوزش و درد توصیف می شود، به خصوص در حین و بعد از اجابت مزاج. همچنین ممکن است مقدار کمی خونریزی وجود داشته باشد.

چه نوع پزشکی خارش مقعد را تشخیص و درمان می کند؟

اگرچه خارش مقعد را می توان توسط یک پزشک خانواده یا پزشک داخلی ارزیابی کرد، اما اغلب توسط جراح کولورکتال (پروکتولوژیست) و گاهی اوقات توسط متخصص گوارش ارزیابی می شود.

متخصصان پزشکی چگونه علت خارش مقعد را تشخیص می دهند؟

خارش مقعد ابتدا با معاینه دقیق مقعد از نظر ناهنجاری هایی مانند هموروئید، شقاق مقعد، برچسب های پوستی، رطوبت و خراش (شکستگی های پوست در اثر خراش) ارزیابی می شود.

معاینه رکتوم با قرار دادن انگشت در کانال مقعدی می تواند تومورهای رکتوم را شناسایی کند. برای مشاهده دقیق کانال مقعد می توان از پروکتوسکوپ استفاده کرد. پروکتوسکوپ لوله کوتاهی است که از طریق مقعد و داخل راست روده وارد می شود تا کانال مقعدی به صورت بصری مورد بررسی قرار گیرد در صورت مشکوک بودن به کرم های سوزنی، می توان آنها و تخمک های آنها را با استفاده از تست کرم سنجاقی شناسایی کرد، آزمایشی که در آن کرم ها و تخمک ها شناسایی می شوند. با استفاده از نوار چسب شفاف از مقعد بازیابی می شوند.

خارش مقعد 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی