مسکن بواسیر چیست؟

 

قبل از استفاده از هرگونه دارو، بهتر است بدانید که با انجام کارهای کوچکی که قبلا به آنها هیچ توجهی نداشتید، می توانید درد بواسیر خود را تسکین دهید. این فعالیت های کوچک و روزمره شامل موارد زیر می شوند:

  1. کرم ها و پمادهای بدون نسخه: 

معمولا برای تسکین علائم هموروئید مانند درد، خارش و تورم استفاده می شوند. این داروها اغلب حاوی موادی مانند هیدروکورتیزون یا لیدوکائین بوده که می توانند به کاهش التهاب و رفع ناراحتی در صورت استفاده مستقیم روی ناحیه آسیب دیده کمک کند. برای استفاده از این کرم یا پماد ها با یک متخصص مشورت کرده و لایه های نازکی روی بواسیر خود بمالید.

  1. حمام سیتز:

 یکی دیگر از روتین های موثر برای تسکین درد هموروئید است. حمام سیتز شامل قرار دادن ناحیه مقعد در آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه چندین بار در روز است. این کار می تواند به کاهش درد و تورم کمک کرده و به تدریج باعث بهبودی شود. می توانید از یک لگن حمام سیتز استفاده کنید که روی توالت فرنگی قرار می گیرد. یا به سادگی یک تشت حمام را با آب گرم پر کرده و به آن نمک اپسوم یا جوش شیرین اضافه کنید. این کار می تواند اثرات تسکین دهنده حمام سیتز را افزایش دهد.

  1. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی: 

یک رژیم غذایی سالم علاوه بر اینکه درد بواسیر را درمان میکند، همچنین باعث میشود ورم یا گوشت اضافه در مقعد ایجاد نشود. خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا و غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات می تواند حرکات منظم روده را تقویت کرده و از پیش آمدن یبوست که هموروئید را بدتر می کند، جلوگیری کند. نوشیدن آب زیاد و پرهیز از غذاهای فرآوری شده، چربی زیاد، حاوی مواد نگهدارنده، الکل و کافئین نیز می تواند به حفظ هضم سالم و کاهش فشار در حین حرکات روده کمک کند.

  1. درمان های موضعی:

 این روش شامل استفاده از میوه ها یا گیاهان دارویی است. مانند عصاره فندق، آلوئه ورا، و سرکه سیب. که در صورتی که روی ناحیه به طور مستقیم اعمال شوند، درد را از بین می برند. عصاره فندق دارای خواص قابض بوده که می تواند به کوچک شدن رگ های خونی متورم کمک کند، در حالی که آلوئه ورا اثرات تسکین دهنده و ضد التهابی دارد. سرکه سیب بیشتر برای رفع خارش کاربرد دارد. برای استفاده از این روشهای ساده، کافی است مقدار کمی از آن را روی یک تکه پنبه یا پد بمالید و چند بار در روز آن را به آرامی روی توده بمالید که مانند مسکن بواسیر عمل کند.

مطلب پیشنهادی» دکتر بواسیر در تهران

مسکن قوی برای درد بواسیر

انواع مسکن فوری درد بواسیر که اثر قوی داشته باشند عبارتند از:

  • پماد های بی حس کننده موضعی حاوی لیدوکائین یا بنزوکائین
  • داروهای مسکن خوراکی مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) و ژلوفن
  • استروئیدهای موضعی قوی برای التهاب و تسکین درد
  • داروهای مسکن تجویزی مانند هیدروکودون یا اکسی کدون (برای درد شدید)

مجله معتبر آمریکایی lifemd.com میگوید:

The most effective hemorrhoid treatments often contain hydrocortisone, pramoxine, or nitroglycerin. Common brand names for these are: Analpram. Pramasone.

موثرترین درمان های هموروئید اغلب حاوی هیدروکورتیزون، پراموکسین یا نیتروگلیسیرین است. نام های تجاری رایج برای اینها عبارتند از: Analpram. پرامازون.

قرص مسکن برای درد بواسیر

چند نمونه از قرص مسکن برای درد بواسیر که میتوانید بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید:

  1. استامینوفن (تیلنول): یک مسکن بدون نسخه که می تواند به کاهش درد و ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند.
  2. ایبوپروفن (ادویل، موترین): دارو ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) برای درمان درد، التهاب و تورم
  3. ناپروکسن (Aleve): یکی دیگر از NSAID ها که می تواند درد و التهاب هموروئید را تسکین دهد.
  4. آسپرین: در حالی که معمولاً برای درد بواسیر به دلیل پتانسیل تحریک معده توصیه نمی شود، آسپرین ممکن است با احتیاط تحت راهنمایی یک متخصص هموروئید استفاده شود.

cliniczarei.com -  مسکن بواسیر چیست

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بهترین جراح فیستول در تهران و کرج✔️

درمان شقاق با لیزر

انواع زگیل ها: