علائم عفونت بعد از عمل بواسیر

در ادامه تمامی علائم عفونت بعد از عمل هموروئید را کامل توضیح دادیم. البته این موارد ضمنا جهت اطلاع بیماران آورده شده و تنها پزشک است که به طور تخصصی می تواند عود عفونت بواسیر را تشخیص دهد.

درد بیش از حد در محل جراحی 

داشتن درد بعد از جراحی هموروئید طبیعی است. با این حال، افزایش قابل توجه در دردی که تیز، ضربان دار یا دائم باشد اغلب نشان دهنده عفونت است. این درد ممکن است با حرکات روده برای دفع مدفوع تشدید شود.همچنین ممکن است با حساسیت در هنگام لمس همراه باشد. بیماران باید فرق درد عفونی را از درد طبیعی تشخیص دهند، زیرا نواحی عفونی در بدن شدیدتر احساس می‌ شوند و در اغلب موارد حتی با مصرف آنتی بیوتیک هم تسکین پیدا نمی کنند.

تورم و التهاب

پس از جراحی، تورم خفیفی طبیعی است. اما اگر ناحیه اطراف محل جراحی به طور قابل توجهی متورم و ملتهب شود، می تواند نشانه عفونت باشد. این تورم ممکن است با احساس سفتی یا فشار مضاعف در محل جراحی بواسیر همراه باشد. علاوه بر این، پوست اطراف برش خورده ممکن است به دلیل تجمع مایع عفونی براق یا کشیده به نظر برسد.

قرمزی و افزایش حرارت

وجود قرمزی که فراتر از برش جراحی است می تواند نشانه عفونت باشد. ناحیه آسیب دیده ممکن است زمانی که آن را لمس میکنید، گرم یا داغ احساس شود. که نشان دهنده افزایش جریان خون در واکنش بدن به عفونت است. مشاهده تغییرات رنگ و دما بدن می تواند به بیماران در شناسایی زودهنگام عوارض احتمالی کمک کند.

تب و لرز

تب یک پاسخ سیستمیک شایع بدن به وجود عفونت است. بیماران باید دمای خود را کنترل کنند. تب بالای 38 درجه سانتیگراد نگران کننده است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. لرز ممکن است همراه با تب باشد که نشان دهنده این بوده که بدن در حال مبارزه با عفونت است. بیماران ممکن است احساس متناوب گرم و سرد را تجربه کنند.

ترشحات غیر طبیعی از محل برش

هر تخلیه ای که از محل جراحی رخ می دهد باید به دقت تحت نظر باشد. بهبودی طبیعی ممکن است شامل مقداری مایع سروز باشد، اما اگر چرک غلیظ، زرد، سبز یا بدبو وجود داشته باشد، این عارضه نشانه واضحی از عفونت است. وجود خون مخلوط با چرک نیز علامت نگران کننده ای است. بیماران باید به مقدار و قوام هر زهکشی برای اطلاع به پزشک متخصص دریغ نکنند.

بوی متعفن ناشی از عفونت بعد از عمل هموروئید

 بوی نامطبوع ناشی از محل جراحی نشانه قابل توجهی از عفونت است. این بو ممکن است با چرک یا بافت نکروزه همراه باشد و برای بیمار ناراحت کننده باشد. چنین بویی اغلب نشان می دهد که باکتری ها وجود دارند و در حال تکثیر هستند و نیاز به ارزیابی فوری پزشکی دارد.

افزایش دشواری در اجابت مزاج

در حالی که پس از جراحی کمی ناراحتی در حین اجابت مزاج پیش بینی می شود، افزایش درد یا مشکل در دفع مدفوع می تواند نشانه عفونت باشد. بیماران ممکن است به دلیل ترس از تشدید درد یا آسیب به محل جراحی، اضطراب شدیدی در مورد زور زدن داشته باشند. این می تواند منجر به یبوست شود و بهبودی را پیچیده تر کند.

تهوع و از دست دادن اشتها

بسیاری از علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ یا احساسات ناخوشایند در روده و نشیمنگاه، می تواند همراه با عفونت رخ دهد. بیماران ممکن است به دلیل حالت تهوع، اشتهایی برای خوردن غذا و آب نداشته باشند. که باعث کم آبی بدن و ضعف میشود. نظارت بر این علائم برای بهبودی کلی ضروری است.

ضعف و خستگی مداوم که با استراحت هم بهتر نمی شود، میتواند از نشانه های عفونت باشد. بیماران ممکن است به طور غیر معمول احساس خستگی یا بی حالی کنند، که در فعالیت های روزمره آنها اختلال ایجاد میکند.

کلینیک اچ پی وی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بهترین جراح فیستول در تهران و کرج✔️

درمان شقاق با لیزر

انواع زگیل ها: