سوالات بیماران در مورد فیستول و مصاحبه با دکتر علیرضا زارعی

 سوالات بیماران در مورد فیستول و مصاحبه با دکتر علیرضا زارعی

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیستول های مقعدی کانال ها یا اتصالات کوچکی هستند که بین مقعد و پوست خارجی نزدیک مقعد ایجاد می شوند. انسداد یا ملتهب غدد مقعدی در داخل مقعد می تواند منجر به عفونت و آبسه آنورکتال شود. گاهی اوقات، آبسه مقعدی به خودی خود تخلیه می شود یا ممکن است نیاز به تخلیه با جراحی داشته باشد. پس از تخلیه آبسه، آن قسمت ممکن است به طور کامل بهبود یابد. اگر زخم باقی بماند یا عود کند، این ظن را ایجاد می‌کند که یک دستگاه فیستول پایدار زیرین بهبود نیافته، تشکیل شده است.

 

اغلب، فیستول مقعدی از عفونت غده مقعدی ایجاد می شود. در اقلیت موارد، فیستول ممکن است در شرایط بیماری التهابی روده (به عنوان مثال: بیماری کرون)، یا پس از ضربه، جراحی یا پرتودرمانی در نزدیکی مقعد ایجاد شود.

طی مصاحبه ای با جناب دکتر علیرضا زارعی، صاحب کلینیک زارعی، گفتگویی حول سوالات متداول بیماران درباره این بیماری داشتیم. 

سوالات متداول ما و پاسخ های جناب دکتر علیرضا زارعی:

دکتر درمان قطعی فیستول مقعدی بدون جراحی چیست؟

البته که میتوان فیستول مقعدی را به روش های متعددی درمان کرد. اما قطعی ترین روش ها برای درمان موفق این بیماری، از گذشته تا کنون عمل جراحی فیستول و لیزر فیستول مقعدی بوده اند. طی چندین سال اخیر، درمان فیستول با لیزر به طور قابل توجهی از روش های عمل جراحی پیشی گرفته و بیماران مشتاق هستند که طی عمل با این روش درمان شوند.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده عمل لیزری، انتخاب قطعی بیماران باشد، این است که به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام میشود. از طرفی دیگر احتمال عود آن هم نسبت به عمل جراحی کمتر است.

به این گونه است که از هر 10 بیماری که به کلینیک زارعی مراجعه می کنند، 9 نفر آنها خواستار لیزر فیستول خود هستند.

علت بوجود آمدن فیستول مقعدی چیست و چه عاملی خطرناک تر است؟

قطعا آبسه مقعدی در 90% مواقع هم علت اصلی فیستول بوده و خطرناک ترین عامل است. اما همیشه نه. 

خطرناک ترین عامل مرتبط با فیستول مقعدی، خطر عفونت و عوارض بالقوه ناشی از شرایط زمینه ای است، به ویژه اگر مربوط به بیماری های التهابی روده باشد. در صورت عدم درمان، فیستول مقعدی میتواند منجر به موارد زیر شود:

  • عفونت مزمن
  • تشکیل آبسه
  • سپسیس (یک پاسخ سیستمیک شدید به عفونت)
  • عوارض مربوط به عملکرد روده

برای افرادی که علائم فیستول مقعدی دارند، مانند درد، تورم یا ترشح مداوم، بسیار مهم است که به دنبال معاینه پزشکی و درمان برای جلوگیری از این عوارض باشند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بهترین جراح فیستول در تهران و کرج✔️

درمان شقاق با لیزر

انواع زگیل ها: