خطر زگیل تناسلی در دختر مجرد

خطرات و عوارض بالقوه زائده های گوشتی تناسلی در دخترها شامل موارد زیر است:

  1. ناراحتی فیزیکی 

زگیل تناسلی می تواند باعث مشکل هایی از قبیل خارش و سوزش شود. در برخی موارد، حتی خونریزی یا درد شدید ایجاد میکنند.

  1. تاثیر روانی 

وجود زگیل تناسلی در دختران میتواند منجر به احساس خجالت، اضطراب یا شرم شود. این احساسات به مرور باعث تخریب اعتماد به نفس میشوند.

  1. خطر انتقال 

زگیل تناسلی به شدت مسری است و افراد مبتلا به زگیل می توانند آن را به شرکای جنسی خود حتی تا چند سال بعد هم منتقل کنند. در نتیجه ابتلا به اچ پی وی در دیگران افزایش پیدا میکند.

  1. احتمال ابتلا به سایر گونه‌ های HPV 

در حالی که بیشتر زگیل‌ های تناسلی توسط سویه‌ های کم خطر HPV ایجاد شده که منجر به سرطان نمی‌ شوند، سویه‌ های پرخطر HPV نیز وجود دارند که می‌توانند باعث سرطان دهانه رحم و انواع دیگر سرطان شوند. اگر فردی به هر دو گونه کم خطر و پرخطر آلوده شود، ممکن است عوارض را با شدت بیشتری تجربه کند.

  1. تغییرات دهانه رحم

عفونت مداوم به دلیل وجود ویروس HPV می تواند منجر به تغییراتی در سلول های دهانه رحم شود. که در صورت عدم درمان ممکن است به دیسپلازی دهانه رحم (تغییرات پیش سرطانی) و در نهایت سرطان دهانه رحم تبدیل می شود. غربالگری های منظم (پاپ اسمیر) برای تشخیص زودهنگام مهم است.

روشهای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی را می توان با کرم، کرایوتراپی یا لیزر از بین برد، اما درمان از شر خود ویروس خلاص نمی شود، که معمولاً در عرض 2 سال خود به خود از بین می رود. با استفاده از کاندوم و دریافت واکسن HPV می توانید خطر ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش دهید.

درمان های خانگی 

مشورت با متخصص زگیل تناسلی یا جراح عمومی، مهم ترین کار است. برخی از افراد ممکن است به درمان های طبیعی در خانه یا خانگی به عنوان رویکردهای مکمل علاقه مند باشند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این درمان ها تضمینی برای جوابدهی قطعی ندارند و نباید جایگزین درمان با روشهای پزشکی شوند. در اینجا چند گزینه طبیعی وجود دارد که برخی بیماران از آنها جواب گرفتند:

  • سرکه سیب
  • روغن درخت چای
  •  سیر
  • پوست موز
  • آلوئه ورا
  • روغن ویتامین E
  • عصاره چای سبز
  • https://cliniczarei.com

برای اطلاع از نحوه استفاده از روشهای خانگی بالا، به مقاله روشهای درمان خانگی زگیل تناسلی مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بهترین جراح فیستول در تهران و کرج✔️

درمان شقاق با لیزر

انواع زگیل ها: