چند روز بعد از فریز (کرایوتراپی زگیل) میتوان رابطه داشت؟

 معمولاً توصیه می شود حداقل 1 تا 2 هفته بعد از فریز یا کرایو زگیل تناسلی از داشتن رابطه جنسی پرهیز کنید. این باعث می شود که ناحیه تحت درمان به خوبی بهبود یافته و خطر تحریک یا عفونت را کاهش پیدا کند. با این حال،دنبال کردن توصیه های پزشک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا شرایط هر بیمار با دیگری ممکن است متفاوت باشد.

در صورتی که زائده های بسیار کوچکی را کرایو کردید که در عرض چند روز کامل محل زخم بهبود پیدا کرده، با رعایت موارد زیر و البته مشورت پزشک می توانید آمیزش داشته باشید:

پس از انجام کرایوتراپی برای زگیل تناسلی، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی در نظر بگیرید:

  • استفاده از محافظ: استفاده از کاندوم برای کاهش خطر انتقال HPV ضروری است. حتی اگر زگیل ها دیگر قابل مشاهده نباشند.
  • کنترل علائم: به هر گونه ناراحتی، درد یا علائم غیرعادی در حین یا بعد از رابطه جنسی توجه کنید. اگر مشکلی را تجربه کردید، با دکتر زگیل تناسلی خود مشورت کنید.
  • عدم استفاده از محرک ها: از صابون های تند، لوسیون ها یا سایر محرک ها در ناحیه تناسلی تا زمان بهبودی کامل اجتناب کنید.
  • دوری از استرس: داشتن استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و قوی شدن ویروس میشود. آرام بودن می تواند به کاهش هرگونه اضطراب در مورد از سرگیری فعالیت جنسی کمک کند. 
  • https://cliniczarei.com/

آیا با وجود زگیل تناسلی می توان ازدواج کرد؟

عکس آیا بعد از درمان زگیل تناسلی می توان ازدواج کرد؟

If your partner has HPV or genital warts, it’s possible for them to pass it on to you, especially if you have unprotected sex.

اگر شریک زندگی شما HPV یا زگیل تناسلی دارد، ممکن است آن را به شما منتقل کند، به خصوص اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید.

به گفته verywellhealth.com

با این حال، شما می توانید با دریافت واکسن HPV و انجام رابطه جنسی ایمن با موانع، شانس ابتلا خود را محدود کنید. که دریافت واکسن اچ پی وی و گارداسیل یک راه کاملا موثر برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس میباشد.

برای اکثر زوج ها، داشتن زگیل تناسلی دغدغه بزرگی است. سعی کنید با نگرش آرام و مثبت وارد گفتگو شوید. داشتن زگیل تناسلی صرفاً یک ویروس قابل کنترل و اغلب قابل درمان است. سعی کنید درباره این موضوع با شریک زندگی خود صحبت کرده و در صورت نیاز به روانشناس مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بهترین جراح فیستول در تهران و کرج✔️

درمان شقاق با لیزر

انواع زگیل ها: