علائم خطرناک سندروم روده تحریک پذیر

 

خطرات سندروم روده تحریک پذیر یا IBS که باید جدی بگیرید!
خطرات سندروم روده تحریک پذیر یا IBS که باید جدی بگیرید!

درد و گرفتگی شکم

یکی از علائم بارز سندروم روده تحریک پذیر درد یا گرفتگی مکرر شکم است. این ناراحتی اغلب از نظر شدت متفاوت است و می تواند با استرس یا غذاهای خاص تشدید شود. در حالی که درد شکم خود ذاتاً خطرناک نیست، ناراحتی مزمن می تواند منجر به ناراحتی عاطفی قابل توجهی شود و بر عملکرد روزانه تأثیر بگذارد.

اسهال و یبوست

IBS می تواند به صورت اسهال غالب (IBS-D)، یبوست غالب (IBS-C) یا نوع مختلط (IBS-M) ظاهر شود. اسهال در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند منجر به کم آبی بدن، عدم تعادل الکترولیت ها و کمبودهای تغذیه ای شود. در مقابل، یبوست می تواند منجر به اتساع و ناراحتی شدید شکم شود و عوارضی مانند نهفتگی مدفوع را به وجود آورد.

نفخ و گاز روده

نفخ و تولید بیش از حد گاز یکی از عوارض رایج در بین بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر است. اگرچه این علائم ممکن است تهدید کننده مرگ نباشند، اما می توانند باعث ناراحتی و خجالت قابل توجهی شوند. نفخ مزمن همچنین می تواند منجر به تغییر سایز بدن و کناره گیری اجتماعی شود.

تخلیه ناقص

بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر اغلب یک نیاز ناگهانی برای اجابت مزاج را تجربه می کنند که می تواند ناراحت کننده و ناراحت کننده باشد. علاوه بر این، بسیاری احساس تخلیه ناقص پس از استفاده از سرویس بهداشتی را گزارش می دهند. این علائم می تواند منجر به اضطراب در مورد عادات روده و اجتناب از موقعیت های اجتماعی شود.

خستگی و اختلالات خواب

ماهیت مزمن علائم سندروم روده تحریک پذیر می تواند منجر به خستگی و اختلالات در خواب شود. کیفیت پایین خواب می تواند علائم گوارشی را تشدید کرده و یک چرخه معیوب ایجاد کند که بر سلامت بدن تأثیر می گذارد.

عوارض مرتبط با بیماری سندروم روده تحریک پذیر

این بیماری همراه با عوارض جسمی و روانی بوده که میتواند زندگی یک انسان را درگیر کند.

https://zibatan.com

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آنتی بیوتیک چیست و انواع آن (آنتی بیوتیک برای عفونت بدن)

انواع زگیل ها:

پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 + عوارض