پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 + عوارض

پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 + عوارض

پماد ام جی MG معمولاً به پماد حاوی ماده فعال موپیروسین کلسیم اشاره دارد که یک آنتی بیوتیک بوده و برای درمان عفونت های باکتریایی پوست استفاده می شود. معمولاً برای شرایطی مانند زرد زخم، فولیکولیت و سایر عفونت های پوستی ناشی از انواع خاصی از باکتری ها تجویز می شود. پماد MG معمولا به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. یکی از کاربردهای متداول آن، استفاده از پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه 1 و درجه 2 است.

مطلب پیشنهادی: بواسیر یا هموروئید چیست؟

ترکیبات پماد ام جی چیست؟

ماده فعال اصلی پماد ام جی؛ موپیروسین کلسیم است که آنتی بیوتیکی است که به درمان عفونت های باکتریایی پوست کمک می کند. علاوه بر موپیروسین کلسیم، پماد MG ممکن است حاوی مواد غیرفعال دیگری مانند پارافین، پلی اتیلن گلیکول و روغن معدنی نیز باشد. 

این مواد به تشکیل پایه پماد کمک می کنند و وسیله ای مناسب برای رساندن ماده موثره به پوست فراهم می کنند. خواندن برچسب محصول یا مشورت با یک متخصص برای اطلاعات خاص در مورد مواد تشکیل دهنده یک محصول خاص پماد MG بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی: درمان بواسیر داخلی (سرپایی و قطعی)

درمان بواسیر یا هموروئید با پماد ام جی چگونه است؟

تفاوت کرم و پماد برای هموروئید

هنگام استفاده از پماد ام جی برای درمان هموروئید، مهم است که دستورالعمل های ارائه شده روی برچسب محصول یا دستورالعمل های دکتر بواسیر را با دقت دنبال کنید. در اینجا مراحل کلی استفاده از این دارو برای درمان بواسیر آورده شده است:

  1. ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید: قبل از استفاده از پماد، اطراف بواسیر را به آرامی با آب و صابون ملایم تمیز کنید. ناحیه را با یک حوله نرم خشک کنید.
  2. مقدار کمی از پماد را بمالید: از یک انگشت تمیز یا اپلیکاتور استفاده کنید تا مقدار کمی از پماد هموروئید را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. حتماً از دوز و دفعات مصرف توصیه شده همانطور که روی برچسب محصول ذکر شده است پیروی کنید.
  3. پماد را به آرامی ماساژ دهید: با استفاده از دست های تمیز، پماد را به آرامی روی پوست اطراف بواسیر ماساژ دهید. برای جلوگیری از تحریک بیشتر از مالش یا اعمال فشار بیش از حد خودداری کنید.
  4. دست های خود را بشویید: پس از استفاده از پماد، دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید تا از گسترش باکتری ها جلوگیری شود.
  5. دستورالعمل های استفاده را دنبال کنید: به استفاده از پماد طبق دستور پزشک یا مطابق با برچسب محصول ادامه دهید. از دوز توصیه شده یا دفعات مصرف بیشتر استفاده نکنید مگر اینکه توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی توصیه شود.
  6. علائم خود را کنترل کنید: به نحوه پاسخ علائم شما به درمان توجه کنید. اگر هر گونه بدتر شدن علائم را تجربه کردید یا پس از استفاده از پماد بهبود نیافتند، برای ارزیابی و راهنمایی بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

https://cliniczarei.com/articles/%d9%be%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%85-%d8%ac%db%8c/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت و درمان ترشحات مقعدی چیست؟ + عکس

درمان قطعی بیماری های مقعدی-نشیمنگاهی؛ بواسیر، شقاق، فیستول و…

فیستول چیست؟ علائم، علت و تشخیص بیماری فیستول مقعدی